wanderluchs

árkon és bokron át

Egy időzónával keletebbre kicsit minden más
48 óra séta Lviv utcáin

20170413_190722.jpg

Még tavaly húsvét előtt ruccantam ki Lvivbe. Az utazásom mindössze négy napból állt, és eszméletlenül sokat buszoztam Lengyelországon keresztül, hogy körülbelül két napot tölthessek a városban. A sok látnivaló mellett igyekeztem megörökíteni azt, ami egy hely sajátos hangulatát adja: a hétköznapiságot, ami sosem mentes a rendkívülitől. Képek, sztorik, infók Lvivről, ahogy én láttam.

Ukrajnával kapcsolatban sokan a háborúra és korrupcióra asszociálunk, ezért kevéssé jut eszünkbe, hogy szomszédunknál turistáskodjunk. A Kárpátokon túl, a lengyel határ közelében azonban van egy város, amely minden félelmünkre rácáfol. Lviv, avagy ismertebb nevén Lemberg, Ukrajna egyik legizgalmasabb városa, mindenkinek életre szóló élményt jelenthet, aki egy hamisítatlan, kelet-európai multikulturális élményre vágyik.

A galéria megtekintéséhez kattints a képre:

 

Pár tipp és infó, ha Lvivbe visz az utad:

Utazás. Tavaly sikerült a legolcsóbb jegyeket kifognom, így az utazásra oda-vissza mindössze 12 ezer forintot költöttem. Lengyelországon keresztül, két átszállással (Krakkóban és Rzeszówban) oldottam meg a kijutást. Érdemes figyelni a Flixbus és Polskibus ajánlatait, mert a fárasztó utazás ellenére sokat spórolhatunk az útiköltségen! Lviv azonban sokkal kényelmesebb módon is megközelíthető: a Nyugati pályaudvarról közvetlen, hálókocsis járatok indulnak, illetve a Blablacar-on is érdemes nézelődni.

Közbiztonság. Saját tapasztalataim alapján Lvivet biztonságos városnak mondanám: az első éjszaka egyedül sétáltam haza, és semmilyen kellemetlenség nem ért. A helyiek nyitottak és segítőkészek voltak, néhányan fel is ajánlották, hogy megmutatják nekem a várost. :) Arra viszont számítani kell, hogy nagyon kevesen tudnak angolul, inkább oroszul beszélnek. Szerintem érdemes elvinni egy kis társalgási könyvet: a Lingeának vannak erre a célra praktikus zsebkönyvei.

Városnéző túrák. Lviv-et legtöbben Lembergként ismerjük: a város a Osztrák-Magyar Monarchia keleti részének egyik legfontosabb városa, a történelmi Galícia szíve volt. A II. világháborúig számos népcsoport élt itt egymás mellett békében. Az épületek a város történetének lenyomatai, és nagyon érdekes bepillantani a színfalak mögé egy felkészült idegenvezető segítségével. Elsősorban a Lviv Buddy Tours-t ajánlanám: az ingyenes városnézéstől kezdve a tematikus sétákig igen széles a kínálatuk.

A cikk megírásához sok segítséget kaptam Pavlotól, illetve a Lviv Buddy csapatától. Дякую, Павло i Lviv Buddy Tours!

A bejegyzés trackback címe:

https://wanderluchs.blog.hu/api/trackback/id/tr2913590985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

wanderluchs

Vadászom a szép helyeket és az új élményeket

Friss topikok

süti beállítások módosítása